Un cop fetes les presentacions en les primeres trobades del projecte Fem Vincles, hi ha certa curiositat entre els alumnes de primer de primària per saber com és la vida d’una persona gran a la residència… on mengen, on dormen?
Per donar resposta a aquest i molts altres dubtes que tenien al cap, el més fàcil era anar a fer-los una visita i que els residents els ho expliquessin directament. Mentre enfilaven les escales fins a la planta amb les seves mestres , se’ls acudien més preguntes: com pugen les persones que van en cadira de rodes? No es cansen?
A la planta ja els estaven esperant els residents amb els braços oberts. Després de salutacions tímides i alguna abraçada, va tocar anar aclarint totes les qüestions una per una… els nens i nenes es van quedar més tranquils en saber que per pujar a la unitat de convivència, s’utilitzaven ascensors.
I després, en petits grups, es van repartir per la planta per visitar conjuntament les estances dels residents. Dins les habitacions van poder parlar de temes més personals, de la família, de la comoditat del llit… Els infants també van poder veure en acció, amb l’ajuda de les auxiliars, com funcionen les grues d’ajuda que serveixen per a moure les persones que ho necessiten. Va ser tot un descobriment!
Pels somriures de grans i petits, tot sembla indicar que l’experiència “Fem vincles” segueix essent enriquidora. Els seguirem els passos!
