A la vista de les informacions que estan circulant per les xarxes socials relacionades amb la situació de la residència de la Fundació Casa Asil, la Junta del seu Patronat té a bé fer el següent comunicat:

– L’afectació de casos positius de COVID-19, a dia d’avui, és de 6 residents. Aquestes persones es van derivar amb anterioritat a la detecció de la malaltia al Hospital Universitari Vall d’Hebron on continuen ingressats.

– La residència ha anant adoptant de manera immediata, totes i cada una de les mesures que d’una manera progressiva han dictat tant la Conselleria de Sanitat com la de Treball, Afers Socials i Famílies, des de les primeres restriccions en les visites i el tancament del centre de dia fins el moment actual de total restricció. Sempre s’ha posat l’accent en la salut i benestar dels residents i dels treballadors, i la comunicació constant amb els familiars.

-La Fundació reconeix que està patint, com tot el sector sanitari i assistencial, un dèficit important de material de prevenció. En aquest sentit, ha activat diverses vies amb èxit per corregir, a nivell intern, aquesta deficiència general.

La Fundació reconeix l’esforç i l’actitud excepcionals de tots els professionals de la residència i centre de dia davant d’una situació tan dura i complexa. En aquesta situació lamentablement s’han produït baixes laborals que s’han anat substituint. Per aquest problema, el Departament de Treball, Afers socials i Famílies, des d’aquest cap de setmana, ens proporciona el suport, d’almenys, 3 persones.

-Un dels valors de la Fundació és l’existència, dintre del mateix marc, d’una escola i una residència i un centre de dia, i un dels eixos d’actuació és el programa Intergeneracional “Vull aprendre de tu”. En un moment com l’actual, i prioritzant la salut tant dels residents com dels alumnes de l’escola i dels professionals dels dos centres, es van suspendre totes les activitats i reunions relacionades amb aquest eix.

-Finalment, i com ja és conegut, l’escola està tancada des del dia 13 de març.

La Junta del Patronat de la Fundació Casa Asil

Sant Andreu, 20 de març del 2020

Si t'ha agradat, comparteix-lo a les teves xarxes