Davant les informacions que han publicat alguns mitjans de comunicació aquestes últimes hores, la Fundació Casa Asil vol puntualitzar que:

1. Durant el dia d’avui s’està fent una actuació amb l’ajuda d’un dispositiu del cos de bombers, acordada amb l’Ajuntament de Barcelona des de dijous passat (26 de març), i planificada per l’equip de tècnics de la residència, per reubicar i aïllar els residents que tenen símptomes de Covid-19 dels que no en presenten.

2. Unes hores abans de la intervenció dels bombers, s’havia produït la defunció d’una dels residents i s’estava esperant els serveis funeraris. Amb aquesta, són 25 les defuncions comptabilitzades a la residència, malgrat que només podem assegurar que cinc són a causa del Covid-19.

3. Quan una persona està en estat terminal, en ocasions el criteri mèdic és la sedació i informem immediatament els familiars per si volen acomiadar-se’n. En el moment de produir-se l’actuació dels bombers, aquest matí, hi havia tres persones sedades.

El personal de la residència disposa de la protecció necessària per dur a terme amb seguretat la seva feina. Tot i això, hem sol·licitat a les administracions més material per a les properes setmanes. En aquest sentit, també volem agrair totes les mostres de suport dels veïns i veïnes de Sant Andreu.

Les prioritats de l’equip directiu de la residència són:

• Acabar la tasca de desinfecció i reubicació dels residents.
  • Poder realitzar amb la màxima celeritat les proves de detecció a    residents i treballadors.
  • Incorporar personal sanitari, sobretot d’infermeria i auxiliars.

Som conscients de l’estrès i l’angoixa de les treballadores que estan atenent els residents. Elles ho estan posant tot de la seva part. I el nostre agraïment és immens.

Hem rebut per part de diverses associacions i col·lectius oferiments d’ajuda psicològica que posarem a la seva disposició.

Així mateix, volem continuar treballant amb les administracions per aconseguir allò que necessitem.

D’altra banda, seguirem mantenint els familiars informats, tal com hem fet fins ara.

Dissabte, 28 de març de 2020

La Junta del Patronat de la Fundació

Si t'ha agradat, comparteix-lo a les teves xarxes